Tudatos jelenlét
Ötleteléssel kezdtük a napot, hogy hogyan lehet javítani a kapcsolatot a diákok között, a tanárok között és a diák-tanár viszonyt. Mit lehet tenni a saját életünkben, hogy oldjuk a stresszt? Megbeszéltük azt is, ki milyen szempontok szerint alakítja a tantermi munkához a csoportokat, melyik mikor célszerű. Minden csoport kiegészítette a többiek ötleteit.
A következő téma a burnout volt, ez a stressz, az érzelmi megterhelés hatására jön létre, tünete a motiválatlanság, a fáradtság, az érzelmi-mentális kimerülés. A stressz kezeléséhez is kaptunk ötleteket: napló vagy jegyzet írása segíthet megérteni az okot, vegyük körül magunkat pozitív emberekkel, változtassunk az iskolai környezeten, dekoráción, írjuk fel, milyen jó dolgok történtek velünk. Emellett: sport, festés, rajzolás, zene, meditáció, tánc, séta, beszélgetés, valami olyan, ami örömet okoz nekünk.
A mindfulness jelentése: tudatos jelenlét. Nem a múlt és a jövő, csak a jelen. Nem könnyű elérni, hogy ne a múlton rágódjunk vagy a jövőn agyaljunk. Légzéstechnikát gyakoroltunk, videót néztünk. Layla azt mondta: az előnyök közé tartozik, hogy csökken a stressz, a fájdalom, segít fókuszálni. Ha valaki gyakorolni szeretné, applikáció is van hozzá. Ahogy kiderült: a csoporttársak közül többen az iskolában is végeznek hasonló gyakorlatokat a gyerekekkel. Ha valakit érdekel, sok videót készített a Semmelweis Mindfulness Központ magyarul, az ő oldalukon megnézhetők, megtanulhatók.
https://www.youtube.com/channel/UC48U9aV3ubSGjGwLru41XCw
Délután egy 16. századi várral kezdtem, a Fortezza da Bassót sétáltam körbe, megnéztem a mellette lévő kis parkot, a Porta Santa Maria Novellát. Aztán jöttek a templomok (Santa Maria Novella, Santa Trinita) és a belváros.
Este pedig észtekkel, lengyelekkel, egy szlovák tanárral találkoztunk egy bárban. A téma Firenze, a saját városunk, országunk, valamint az oktatás. Jó tapasztalatcsere volt. Teljes mértékben megvolt a tudatos jelenlét. :)

