Tanári kérdőív Erasmus+
17 kolléga töltötte ki a kérdőívet. 3,64-es átlag jött ki az első kérdésnél: 1. Mennyire látod szükségesnek a saját iskoládban tanítók szakmai, módszertani megújulását ? Ez korábban, két évvel ezelőtt 4 egészes átlag volt.
A saját módszertani megújulás szükségessége egy kicsivel magasabb pontszámot kapott: 3,7 (korábban is ez kapott magasabb pontszámot). Ez azt jelenti, hogy a kollégák kritikusan állnak önmagukhoz. Megoszlottak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy milyen területeken van szükség változásra.
A "Mely módszereket használod a tanórákon?" kérdésnél kiderült, hogy már a KIP-módszert is használják (a tantestület már elvégzett egy ehhez kapcsolódó képzést), a kifordított osztálytermet tízen, a drámapedagógiát hatan nem használják egyáltalán. A legtöbben a differenciálást, a projektmunkát és a csoportmunkát jelölték meg mint leggyakrabban használt módszereket.
Egyetlen olyan terület volt, a játékosítás, amelyiknél senki nem jelölte meg, hogy nem tanulna róla. Az összes többinél volt néhány ember. A KIP-módszert nyolcan jelölték meg, hogy nem tanulnának róla (elvégezték a tanfolyamot).
Most a játékosítás lett az abszolút nyertes: 4-es átlagot kapott, ez azt jelenti, hogy ezt majdnem az egész tantestület szívesen tanulná.
A kérdőívben felsorolt programok, alkalmazások közül szinte mindet használják a kollégák. A legtöbben az Office365-öt és a LearningApps alkalmazást.
A felsoroltakon kívül használják még a következőket: Teams, Wordwall, Okosdoboz, Duolingo, Mozaweb, WordCloud, Sutori, NKP, Redmenta, Mindmeister, Timetoast, Pinterest, Krokotak.
A szociometriai felmérések is elkészültek, de azokat nem teszem közzé. Szerepelnek a nevek rajtuk. A szokásosnál több a perifériára szorult, magányos gyerek.