Diákok előzetes mérése

2022.05.18

Elkészítettük a diákokkal az előzetes mérést.  Nem lehetünk boldogok az eredménytől. :(   

70 diák töltötte ki a kérdőívet, ebben hasonló kérdéseket tettük fel, mint a korábbi projekt indulásakor.

A következő eredményeket kaptuk:

A csoportmunkát a diákok 76%-a kedveli 70%-a kedveli (több, mint az előzetes mérésben elért eredmény, akkor 70% volt).

Hogy a tanórákon mennyi csoportmunka van, 4,9-es átlagot adtak a diákok (korábbi két mérésen is 5,6 volt)

Amikor úgy tettük fel a kérdést, hogy a tesztet kitöltő mennyire tud együtt dolgozni a többiekkel, akkor 68%-os eredményt kaptunk (korábban: 80%!!!) Jelentősen csökkent a többiekkel együtt dolgozni szeretők száma.

A többi kérdés az osztályközösségre vonatkozott. Milyen az összetartás, egymás támogatása az osztályban? A diákok úgy ítélték meg, hogy ez 60,5%-os (két éve 71%-os volt, előtte 68,9% - itt is jelentős a visszaesés)

Az osztályközösség kérdésénél (Mennyire érzed erősnek az osztályközösséget?) 63,4%-os eredmény született (korábban 77 és 73,9% volt).

A klikkesedést mos is több mint 50%-ban találták jellemzőnek, 58,7% (korábban: 57,5 és 56,4%). Az osztályok közötti kapcsolatot 60,8%-ban tartják jónak.

Korábban nagy öröm volt, most kevésbé örülhetünk az eredménynek. A Mennyire érzed magad boldognak az iskolában? kérdésre adott válaszokból az derült ki, hogy jelentősen romlott a diákok boldogság-érzete. Míg két éve 80% és 84%-os eredmény született, idén 68,8%-os. ☹   

Lehetséges ok

A pandémia egyik hatása az elidegenedés egymástól, a gyerekekre ez különösen igaz. Kimaradtak a közösségépítő játékok, programok, és csak a monitoron keresztül látták egymást hosszú időn keresztül. Ezért gyengébb az összetartás, rosszabb a közös munkához való hozzáállás. A javaslataikból úgy tűnik, hiányzik nekik a közösségi élet.

Mitől lehetne jobb az iskola a gyerekek szerint? Javaslataik:

Sokkal több közös program kellene az osztályok között. A régi programokat megtartani. Ha lenne uszoda. Több játékos feladatot, illetve több kinti foglalkozást létrehozni. Legyenek kültéri játékok. Játszótér, pl. hinta. Még több közös program iskolaszinten. Egy összetartó, jó osztályközösségtől. Lehetne összetartóbb az osztályközösség.  Lehetne jobb az osztályközösség, lehetnének megértőbbek egy kicsit a tanárok.  Jobb udvar. Ha jobb lenne az osztály. Ha nem lenne ennyi elvárás. Több szabadidős tevékenység az osztállyal.  Kevesebb tanóra, több szünet. Több közös program. Hosszabb szünetek. Ne kelljen olyan korán kezdeni az iskolát. Hosszabb szünet. Kevesebb tanítási óra legyen egy nap, és kevesebb legyen a házi feladat is.  Több játék jó lenne. Minden megvan. Hosszabb szünetek :) Udvari játékok. Attól lenne boldogabb az iskola, ha több közös program lenne, és játékosabb lenne a tanulás. Mi alakíthassuk ki az ülésrendet, forgassuk úgy a padokat, ahogy szeretnénk, több közös program.  Hogyha jobb lenne az összetartás. Több szabadidő. Az udvaron játékok, az udvart kéne feldobni. Lehetne több játék. Több program, és több csapatépítő programok. Több kirándulás. Kicsit kevesebb doga! Osztály/iskolai állat, kinti tanteremben való időtöltés. Ha lenne büfé. Kedvesnek lenni.

Keszthelyi Valéria 2020.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el