"A projektet az Európai Bizottság támogatta. A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit."
A PROJEKT
A projekt fő célja az alapvető, 21. századi kompetenciák, a kooperációs készség fejlesztése, a lemorzsolódás megelőzése a diákoknál, az érdeklődés fenntartása, a közösségfejlesztés, a nyelvtanulás, az iskola eddig elért eredményeinek megőrzése, továbbfejlesztése. Ebben az évben úgy láttuk, a közösségfejlesztésnek ismét szerepet kell kapnia. Ehhez rendeltünk hozzá két kurzust. Így lesz, aki a csoportépítésről, a csoportban való munkáról, más pedig a boldog iskoláról fog tanulni. Az alapkészségek kialakításához pont ilyen képzésekre van szükségünk, és ahhoz is, hogy iskolánk még otthonosabb, jobb hangulatú, motiválóbb hely legyen. Azt látjuk, hogy a 21. század egyik követelménye a csapatban való munka, ez pedig a diákjaink jelentős százalékának nem megy. Azt várjuk, hogy a szociális készségeik megerősödésével elfogadóbbakká válnak, képesek lesznek a diákok a közös munkára. A szociális és együttműködési készségek erősítése rövid, közép és hosszú távú célunk. A most megtanulandó módszereket, technikákat, eljárásokat átadjuk a kollégáknak, így hosszú távra is biztosított a hatása. Mindenkori céljaink közt szerepel, hogy megtartsuk a településen élő gyerekeket, ne legyen elvándorlás, csökkentsük a tanulóink lemorzsolódását, és az is, hogy a kompetenciaméréseken egyre jobb eredményeket érjenek el diákjaink. Ehhez járul hozzá a Happy School, valamint a Social and emotional learning képzés és az élményalapú oktatás, melynek megismeréséhez, bevezetéséhez nagy segítséget nyújt az alsós matematika tanfolyam tematikája. A nyelvoktatás kiemelt terület az iskolánkban, ezt is szeretnénk támogatni. Idén először nyelvtanár kolléga is pályázik. A nem nyelvszakos tanárok is hozzá tudnak járulni a nyelvi kompetenciák fejlesztéséhez (pl. idegen nyelvű feladatok, szövegek, videók használata tanórákon), ehhez viszont tanáraink nyelvtudását kell először fejleszteni. A projektben résztvevő tanárok nyelviskolában, nyelvtanárnál folyamatosan tanulnak. Hosszú távon szeretnénk elérni tanáraink nyelvi kompetenciáinak erősödését azért, hogy nemzetközi kapcsolatokat tudjunk kialakítani az eTwinningen, egy-egy projektben közösen tudjunk dolgozni európai iskolákkal. Ezért jelentkezett nyelvtanulásra most az intézményvezető-helyettes, mert szerepe lesz ebben a folyamatban, emellett nemzetközi együttműködésekről szóló mobilitásra delegálta az iskola a projektmenedzsert, hogy teljesen tisztában legyünk a lehetőségekkel, a lépésekkel. Az öt képzésből négy angol nyelvű, de az ötödik tematikájában is szerepel az angol nyelv oktatása. A nemzetközi együttműködéseknek diákjaink lesznek a fő nyertesei. Ezt a célt fogalmaztuk meg már az első alkalommal is. Úgy látjuk, hogy először tanárainknak kell "nemzetköziesedniük". Mostanra sikerült elérni, hogy az eTwinningen "megtaláltak" bennünket, alakul a közös projekt, és elindul az első nemzetközi együttműködésünk.
A projekt egyik célja, hogy még közelebb kerüljünk a KA2-es pályázathoz. Ezt segíti elő két megpályázott kurzus is. Nagyon fontos, hogy ezeken a továbbképzéseken találkozhatunk, kapcsolatot építhetünk más országokból érkező kollégákkal. A kiküldött kollégák egyik delegált feladata lesz a kapcsolatépítés.
Idegen nyelven tartott, az idegen nyelvi kompetenciákat is fejlesztő, hasonló témájú továbbképzések nem nagyon vannak itthon. Abban is bízunk, hogy a továbbképzéseken ezek a kollégák is tudnak új módszereket, jó gyakorlatokat mutatni. A megvalósulást segíti, hogy a 2019-es/20-as tanévben az intézményvezető vett részt a projektben, most az intézményvezető-helyettes pályázik.



The aim of our institution, the Maklár I. István Primary School is to preserve its situation in education. We think it has prominent importance the students who leave school be in possession of key competences with the help they understand changes, be able to adapt, influence, even form these changes. Our institution makes an effort to respond to the quickly variable requirements of the 21st century, that is the reason we take part in more and more national and international projects. Thanks to continuous refresher courses and regular innovation, we can keep in touch with the world that changes very fast and we can also react to new challenges.
In our school we emphasize both education of foreign languages and innovation as a Microsoft Innovation School. Innovation means permanent methodological renewal as well. We believe teachers have to be out for acquiring new, European methods they can improve their students' knowledge with. Making material more interesting, motivating pupils and encouraging them to research on their own are essential. We can reach it most of all if we try to enrich our pedagogical culture not only in Hungary but our collegues take part in foreign, international courses in abroad.
Education of foreign languages appears emphasized in our pedagogical program. We teach two foreign languages, English and German. Excellent students who show a great capacity for learning English language have an opportunity to study English advenced level. So supporting the foreign language education is one of our very important tasks, institutional need. Our aim is not only the teachers of foreign languages join in Erasmus+ project but the colleagues who speaks English poor as well. In this way they can develop their foreign language knowledge and also give motivation to our students for studying foreign languages through their own examples. It is also important our students to take advantage of speaking foreign languages: meeting other cultures, other people, other values. The same appears in teachers- in this way they accept other values, cultures different from Hungarian one, open out the values of the EU.
The colleagues intend to utilize the knowlege they gained with the help of Erasmus+ KA1 project mainly to develop the community, our students' attitude, personality and English language knowledge. We expect we can develop our pupils' social skills, improve the atmosphere of the school, increase their motivation to study more efficiently with the new methods. We have already indicated these main aims at our previous Erasmus+ project, however, the means were different. In the first year, the purpose was to brush up our methodological knowledge in education, than the development of community got the main role. This year our school decided to continue the development of community, we also need to refresh the methodological knowledge and getting international relations is even more emphasized.
In the current educational programme of our school it is also included to keep the local students in our institution so not to migrate, reduce our pupils' dropout, and also to get better and better results in competency measurements. All the courses the colleagues have chosen contribute to our educational aims that are mentioned above, courses as Happy School, Social and Emotional Learning for Teachers and the experience-based education, for that the topics of junior school Maths syllabus is instrumental in getting acquainted with and introduction it in our school. Education of foreign languages is essential in our school, we also would like to support this field. First time this year a teacher of English language colleague competes as well. For a long-term we would like to achieve the strengthen of our teachers' foreign language competences for the reason the school be able to make international relations, we could work together with Europen schools in projects.
Our
aim is to build the new knowledge we gain at the Erasmus+ courses in to everyday
exercises in the most effective way and contribute to the development of our
institution measureably. The courses in abroad and the foreign language
training cause positive changes in the life of the institution. One of the most
important results is the colleagues arrive back with new view and relationship
from the courses taking place in abroad. Besides getting such a useful
knowledge they can profit in their pedagogical work, even it creates the
opportunity of changing experiences with the teachers of other countries. The
most important thing is its effect on students: they can get an example for
lifelong learning through their teachers, working in project teams, the
international cooperation. The athmosphere improves, the new methods,
opportunities have motivating effect on the teaching staff and the students as
well. All in all, these positive changes contribute to form a school
where the quality of education is high and the athmosphere is very pleasant.
Kurzusaink
Executive Training Institute - kurzus: Fluency and English Language Development for Teachers -1 weeks, Malta. Ez a kurzus kifejezetten pedagógusokat, oktatásban dolgozókat céloz meg, ezért önmagától módszertanivá is válik, hiszen a nyelvi gyakorlatok témája főként az oktatás világát érinti, így van lehetőség a tapasztalatok cseréjére és jó gyakorlatok megosztására, vitázásra, eszmecserére pedagógiai kérdésekben és természetesen hosszú távú kapcsolatokat, együttműködéseket lehet kialakítani. Valamint a megtapasztalt nyelvoktatási módszereket tudja majd alkalmazni és átadni iskolánk angol tanárainak.
A kurzus leírása itt olvasható.
Engedd, hogy csináljam (Matematika az alsó tagozatban - 1-2. osztályos tanítóknak). Azt látjuk, hogy a játéknak, a játékos és tevékenykedtető oktatásnak kiemelten jelen kell lennie az oktatásban, hogy megőrizzük a gyerekek ösztönös tudásvágyát, nyitottságát a tanulás iránt. A képzésen cselekvő, tapasztalatszerzésen alapuló módszertani eljárásokat ismerhetnek meg, mely figyelembe veszi a tanulók életkori sajátosságát. Lehetővé teszi a tanórákon az örömteli, motivált tanulási légkört, a tanulói önkifejezést, az együttműködési készségek fejlesztését, a matematikai problémamegoldó gondolkodás kialakítását. A tanulók számára elsajátítható absztrakciós folyamattal tud matematikai tapasztalatot, ismeretet nyújtani. A kurzus magyar nyelvű, de angol nyelvtanfolyam is kapcsolódik hozzá. Ez hozzájárul ahhoz, hogy a kolléga mielőbb képes legyen idegen nyelvű képzéseken és a nemzetközi kapcsolatrendszerünk bővítésében részt venni.
Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention
A résztvevők ezen a kurzuson megtanulják megkülönböztetni a konfliktusokat, a zaklatás különböző formáit és az agresszió alternatív formáit, amelyek károsak lehetnek a motivációra, az énképre és a közösségépítésre nézve.
A kurzus leírása itt olvasható.
Creativity in the English language classroom
Ez a gyakorlati, kreatív kurzus arra ösztönzi a résztvevőket, hogy fejlesszék és bővítsék osztálytermi tanítási technikáikat és angol nyelvtudásukat, hogy alkalmazkodhassanak, fejlesszék és pozitív, releváns tanulási eredményeket építsenek ki diákjaik számára a globális, összekapcsolt világban.
A kurzus leírása itt olvasható.